snart helg...

Snart är det helg och som jag har längtat. Har haft väldigt mycket på jobbet en tid och sen med barnens aktiviteter så finns det inget som heter "egen"tid;). Idag hade jag kvällsmöte och mina underbart snälla vänner hjälpte till och hämta hund och barn. Det är så värdefullt att man kan hjälpas åt<3.
När vi kom hem hade dock dottern glömt att förmedla att hon skulle ta med nåt hembakat till skolan. Det var bara att köra i gång ugnen och slänga ihop en Elin kaka som jag fått recept av från min snälla granne:). Den är så god!
Här kommer receptet:
71/2 DL mjöl 
4 1/2 DL socker
7 TSK bakpulver
250 G smält margarin
=Smuldeg
Ta bort 3 dl från degen och lägg det åt sidan.
Blanda ner 3 DL  fil och 3 ägg i smuldegen, 
Häll över i en långpanna och smula över dom 3 DL smuldeg du har kvar
In i 225 grader i 10 min, när kakan svalnat sikta över vaniljsocker. Supergott att servera med glass eller grädde
Nu när det varit så kallt och regnigt kan man ju inte annat än att längta till solen.Bjuder på några bilder från Thailand 2010 och drömmer mig tillbaka...

Kommentera inlägget här :